דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וורלד אוף וורקראפט ישראל 

מאת    [ 04/11/2010 ]

מילים במאמר: 869   [ נצפה 3136 פעמים ]

World of Warcraft.

חיבור המילים הללו גרומים לרבים התרגשות. למה להתרגשות?  אני אסביר.

למי שלא מכיר וורלד אוף וורקראפט הוא משחק תפקידים אשר מתרחש און ליין. במשחק נפגשים אלפי שחקנים יחד בעולם דמיוני, ובעולם הדמיוני יוצרים מפגשים אמתיים של קבוצות לוחמים אשר ייצאו להרפתקאות וילחמו יחד במפלצות ודרקונים. כמקשה אחת של אנשים אמתיים בעולם לא קיים. עצם העולם הזה של החיים בין המציאות לדמיון עושה עבודה נפלאה וגורמת למיליוני אנשים בעולם התרגשות.

אז מהו בעצם המשחק. זהו משחק של גזעים אשר כוללים את  בני אדם, אל-מתים, אלפים ואורקים, ההתרחשות מתקיימת בעולם הבדיוני העולם של אזרות . 

על כל שחקן לעצב את דמות אווטאר שלו. זה מתחיל בבחירת גזעה והמעמד אליו היא משתייכת ( גזענות קלה ) וממשיך בעיצוב הדמות צבע עור, תספורת ושיער פנים, לא רק אופי גם יופי. האווטאר מתארח על אחת ממספר ממלכות, הממלכות הללו הן בעצם סביבת המשחק כאשר יש שני תצורות לשחק. סביבת שחקן-נגד-שחקן (PvP) מיועדת ללוחמה בין שחקנים, ושחקן-נגד-סביבה (PvE) להשלמת משימות וקטילת מפלצות והדגש בסביבת משחק תפקידים הוא על גילום דמות בצורה ההולמת את אופייה. להשתייכות הזרמית של הדמות לגזע ("הברית" או "העדר") חשיבות סיפורית וכן השלכות על חוויית המשחק. ההשתייכות הזרמית תקבע את נחלת הדמות, המשימות, המבוכים והמפלצות מולם יתמודד השחקן.

ההתקדמות במשחק אינה מבוססת כישורים  אלא על שיטת המעמדות הוותיקה יותר. בשיטה זו, הכישורים והציוד אותם יכול לנצל השחקן תלויים בדרגתו בקרב המעמד אליו הוא משתייך. עם הניסיון, הכשרה של דמות המשחק במיומנויות כגון חיטות, נפחות, כרייה, בישול ועזרה ראשונה, מאפשרת את פיתוח הדמות כרצונו של השחקן. השלמת המשימות המוצעות אינה בגדר חובה, אלה הוצגו כדי לסייע לשחקן להכיר את עולם המשחק, לסייע לדמותו להתפתח ולעודד חקר ואכלוס של חלקי העולם השונים.

מכאן אנו למדים מעט על עולמם של הוורקראפטים למיניהם, אנשים מיוחדים אשר מקימים להם עולם דמיוניים, אך כמו שאמרתי קודם הם בעצם אנשים אמתיים, הרי זה משחק מחשב. וכל המתואר לעיל בעצם מתרחש לאחר שאנשים קובעים להיפגש על שרת מסוים ושם הם יוצרים את עולמם.

דבר זה הביא להתקדמות של גילדות, קבוצות של אנשים אשר מתאחדים יחד למען מטרה נעלה.

גם כאן אצלנו בישראל הנושא תופס תאוצה, בייחוד בימים הלו שלפני השקת ההרחבה, כולם מנסים למצוא את המחיר הטוב ביותר, את אוסף האספנים לפני שיגמר, ולבסוף זה עדיין כיף, לעמוד מחוץ לחנות למכירת משחקי מחשב. בשתיים עשרה בלילה ולהמתין לעותק שהזמנת כבר לפני חודש ימים.

 

 לרבות המשחק, השחקנים הישראלים נפגשים גם מחוץ למשחק, ישנו עולם שהוא פחות דמיוני של World of warcraft. באתר הגמדיה נפגשים כל השחקנים הישראלים מדברים על אד אונים תפקידים ודרכים להשתפר במשחק. ישנם עשרות רבות של כתבות מאמרים ומידע לשחקן החובב.

בנוסף גודל קובע, וכמות מאות האנשים שנמצאים בקהילה הענקית של הגמדיה  מביאים לידי כך שב-7.12.2010 כאשר תצא ההרחבה למשחק הקטקליזם, אותם חברים בזכות היותם חברים יזכו למחיר הכי זול בישראל לוורלד אוף ווארקראפט. זאת לאחר שאנשי הקהילה יצרו שיתוף פעולה עם חנות משחקים.

אבל מעל המחיר הזול ביותר בארץ להרחבה. השחקנים הישראלים נפגשים ומתאגדים לגילדות ישראליות אשר נלחמים יחדיו. בכדי לנצח את העולם הדמיוני. ויותר מזה, אותם שחקנים ישראלים אנשי הקהילה. נפגשי במקומות שונים בארץ לאירועים משותפים רק להם, כמו פגישות בבתים פרטיים עם עשרות אנשים שבאים.

או כדוגמת ערב ההשקה שיתקיים ככל הנראה על הגג של בניין עזריאלי ב- 7.12.2010 ( לינק לאירוע ), יפגשו כל חברי הקהילה מאות במספר דבר שלא היה כמוה בישראל, בנוסף תתקיים תחרות תחפושות של הדמויות מהמשחק. תגיע לסיומה תחרות שהתקיימה בקהילה בחודש האחרון, הקהילה הזו יצרה משהו שלא היה קודם ובעצם מתחילים עולם  אחר של קהילות בישראל עם אופי אחר. והדבר היותר חשוב את משחק ההרחבה לוורד אוף ווארקראפט השחקנים יקבלו במחיר הכי זול שיש. 

 

אלו הדברים בעצם שהופכים את המשחק הדמיוני לכל כך מציאותי. אומנם הוא מתקיים בעולם אחר, יש לו היסטוריה משלו יש לו חוקים ואף אחד מהם לא באמת קרה, למרות שאני מכיר אנשים שיכולים להישבע שזוהי ההיסטוריה האמתית. כאן העולם הדמיוני הזה הופך למציאות והאנשים השחקנים נפגשים יחד גם במציאות בכדי להוסיף מעט דמיון בעולם האמיתי שלנו מעולם החלום,

כדי להיות מחוברים למשהו יותר גדול, משהו שהוא מעלינו שאנחנו חלק ממנו אבל לא יכולים להשפיע עליו יותר מדי, הוא גדול עלינו. אבל באמת שאנחנו שם ואנחנו משפיעים. קהילה ישראלית גאה- שנסחפה בקסמים של חברת הענק Blizzard entrtainment.

 






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב